Poliittisessa roolissa toimivan henkilön pitää olla tarkkana siitä, ettei oma toiminta vaaranna tärkeitä asioita, joita haluaa maailmassa edistää.
Poliittisessa roolissa toimivan henkilön pitää olla tarkkana siitä, ettei oma toiminta vaaranna tärkeitä asioita, joita haluaa maailmassa edistää.
Olen viime aikoina tehnyt päivityksiä Helkaman kanssa tekemästäni kaupallisesta yhteistyöstä sähköpyörästä. Vilpitön toiveeni oli ja on edelleen kannustaa kaiken muotoisia ja kuntoisia ihmisiä pyöräilyyn ja lisätä arkiliikuntaa Suomessa.
Koska yhteistyö Helkaman kanssa on herättänyt kysymyksiä rajanvedosta sosiaalisen median yhteistyön, vaikuttamisen ja poliittisen toiminnan välillä, katsoin parhaimmaksi vaihtoehdoksi purkaa yhteistyösopimuksen ja ostaa sähköpyörän omakseni. Aion kyllä sähköpyöräillä jatkossakin, sillä pyöräily on muuttanut elämääni niin paljon.
Avaan tässä päivityksessä hieman sitä, miksi yhteistyöhön alun perin lähdin.
Olen poliitikko, vaikuttaja ja viestinnän asiantuntija. Laitoin toukokuussa Helkamalle viestiä heidän mainonnasta, joka ei mielestäni ollut monimuotoista. Se ei näyttänyt siltä, miltä pyöräilevä kansa tänä päivänä näyttää. Valitsin Helkaman, sillä kyseessä on suomalainen yritys.
Tästä olen alusta asti ollut avoin: minä itse pyysin polkupyörää, jotta voin pääsin testaamaan soveltuuko sähköpyörä myös minun kaltaiselleni ihmiselle. Halusin oman esimerkin kautta näyttää, että kyllä minun kaltaiseni ihmiset myös pyöräilevät. Ylipaino ei tarkoita, etteikö ihminen eläisi aktiivista ja täyttä elämää. Jotta voisin näyttää samalla esimerkkiä myös muille. Olen yhteistyön Helkaman kanssa myös julkaisuihini merkinnyt.
Mulle ensisijainen media tehdä omaa vaikuttamista on Instagram. Siellä kerron siitä mitä ajattelen ja miten haluan maailmaa muuttaa, mistä vaatteeni tai ruokani ostan ja millä perusteilla, missä käyn lounaalla ja kenen tilejä seuraan. Minulle Instagam on vaikuttamisen, voimaantumisen ja tiedon saannin kenttä. Facebook ja Twitter ovat paikkoja jossa tiedotan, Instagram on minulle tapa dokumentoida ja jakaa elämääni.
Surullisen usein Instagramissa kohtaamani mainostettu sisältö ei kuvasta minun kaltaisiani ihmisiä. Mielestäni mainonnassa tulisi ottaa huomioon eri kokoiset, näköiset ja väriset ihmiset, sillä meille kaikkien käyttöönhän tuotteet yleensä suunnitellaan. Kuten myös ne polkupyörät.
Nyt kun oon itse löytänyt arkipyöräilyn, elämäni on muuttunut valtavan paljon. Se tuottaa minulle päivittäistä iloa, ja se auttaa jaksamaan. Haluan edelleen kannustaa ihmisiä arkiliikuntaan ja ilmaston kannalta kestävällä tavalla liikkumiseen. Toimii se sun itsesi kannalta parhaiten sähköpyörällä, yksivaihteisella mummonpyörällä tai kävellen, se on kaikki todella jees!